W dniu 23.04.2013r. została opublikowana uchwała Nr XXVII/325/2013 z dnia 26 marca 2013r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. W związku z tym, informujemy, że:
dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi
zostanie dostarczony do skrzynek pocztowych wraz z informacją w Stargardzkim Informatorze Samorządowym.
Termin składania deklaracji
W związku z wejściem w życie 06.03.2013 r. ustawy z dnia 25 stycznia 2013 r. zmieniającej ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 228) oraz uchwalonymi 26.03.2013 r. na tej podstawie uchwałami Rady Miejskiej w Stargardzie Szczecińskim, zmieniającymi podjęte w dniu 18 grudnia 2012 r. uchwały dotyczące nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi uprzejmie informuję, że
W dniu 26 marca 2013 r. Radni Rady Miejskiej w Stargardzie Szczecińskim podjęli trzy uchwały, zmieniające podjęte w dniu 18 grudnia 2012 r. uchwały „śmieciowe”.
Propozycje zmian zostały przygotowane i przedłożone zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami Prezydenta Miasta i są odpowiedzią na najnowszą nowelizację ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która weszła w życie 06.03.2013 r.
Ustawa wprowadziła istotne zmiany w przepisach obowiązujących, pozwalając gminom na większą swobodę w zakresie ustalania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W dniu 06.03.2013 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 25 stycznia 2013 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która daje gminom znacznie więcej swobody w kwestii gospodarowania odpadami. Między innymi pojawia się możliwość wprowadzenia rozwiązań pozwalających na bardziej racjonalną i elastyczną politykę w zakresie ustalania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w zależności od warunków występujących na terenie danej gminy.